Στον τομέα του Digital & Social Media Marketing υπάρχουν πάρα πολλές ορολογίες, από τις πιο απλές μέχρι τις πιο τεχνικές, που χρησιμοποιούν όλοι επαγγελματίες του χώρου. Ωστόσο, όλοι όσοι χρησιμοποιούν τα Digital και Social Media, δεν είναι επαγγελματίες με αποτέλεσμα πολλές φορές να επικρατεί σύγχυση όρων και εννοιών.

Ας δούμε κάποιους πολύ βασικούς όρους και το τι σημαίνουν αυτοί με απλά λόγια:

Digital Marketing

Viral: Η διάδοση μιας πληροφορίας, μιας γνώμης και γενικότερα ενός περιεχομένου από χρήστη σε χρήστη μέσω του διαδικτύου. Πρακτικά αυτή η διάδοση μπορεί να συμβεί μέσα από αναρτήσεις κειμένων, φωτογραφιών, video, podcast κλπ στα Social Media ή και μέσω e- mails.

SEO– Search Engine Optimization: Οι ενέργειες, που μπορεί να κάνει κάποιος σε ένα site προκειμένου να εμφανίζεται πιο ψηλά στις μηχανές αναζήτησης. Οι ενέργειες αυτές μπορεί να σχετίζονται είτε με τεχνικά θέματα λειτουργικότητας ενός site είτε με θέματα δομής και περιεχομένου (κείμενα, επικεφαλίδες, σύνταξη κειμένου, λέξεις κλειδιά κλπ) του site.

Goggle Ads/AdWords: H πληρωμένη διαφήμιση κειμένου, που εμφανίζεται στη μηχανή αναζήτησης της Google όταν ένας χρήστης ψάχνει για μια πληροφορία. Βασίζεται σε συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά (keywords), μέσω στόχευσης σε συγκεκριμένα κοινά, με προκαθορισμένο κόστος και μετρήσιμα αποτελέσματα.

Organic Search Traffic: Τα οργανικά, μη πληρωμένα δηλαδή μέσω διαφήμισης, αποτελέσματα από τη συνολική επισκεψιμότητα ενός site μέσα από τα κλικ των χρηστών, που αναζητούν κάποια συγκεκριμένη πληροφορία.

Google Analytics: τα στατιστικά στοιχεία μέσω των οποίων μπορεί κάποιος να παρακολουθεί την πορεία του site ή του blog, που έχει στην κατοχή του. Τα analytics, τα στατιστικά στοιχεία δηλαδή, προφέρουν από τις πιο απλές πληροφορίες π.χ. πόσοι χρήστες επισκέφτηκαν ένα site, πόση ώρα παρέμειναν σε αυτό, ποιες ενότητες είδαν, μέχρι τις αρκετά πιο advanced. Παράλληλα προσφέρουν πληροφορίες σχετικά με το κοινό, που επισκέπτεται ένα site π.χ. χώρα προέλευσης των επισκεπτών, φύλο, ηλικία, συσκευή πλοήγησης κλπ. Η υπηρεσία του Google Analytics είναι δωρεάν αλλά υπάρχει η επιλογή και της πληρωμένης έκδοσης, ανάλογα πάντα με το σκοπό χρήσης.

Social Media Marketing

Page Likes: ο συνολικός αριθμός των likes, που έχει μια σελίδα στο Facebook. Αν κάποιος επιθυμεί να παρακολουθεί πιο στενά την πορεία της σελίδας του θα μπορούσε να μελετά την πορεία των likes ανά εβδομάδα, μήνα, δίμηνο κ.ο.κ.

Organic Post Likes: ο συνολικός αριθμός των likes, που λαμβάνει ένα post, μια δημοσίευση δηλαδή, χωρίς να υπάρχει προώθησης αυτής της δημοσίευσης μέσω διαφήμισης.

Post Reach: ο συνολικός αριθμός των χρηστών που βλέπουν ένα post, χωρίς απαραίτητα να υπάρχει αλληλεπίδραση με αυτό το post.

Video View: ο συνολικός αριθμός χρηστών που είδε το video στην οθόνη.

Hashtags: μια λέξη ή μια φράση, συνήθως σύντομη, η οποία ξεκινά με το σύμβολο # και χρησιμοποιείται στα Social Media σαν μια ετικέτα για συγκεκριμένο περιεχόμενο. Hashtag θα μπορούσε να είναι μια οποιαδήποτε λέξη, που χαρακτηρίζει ένα περιεχόμενο ή θα μπορούσε να είναι ακόμα και το όνομα ενός ατόμου ή ενός brand. Σε περιπτώσεις επαγγελματικής χρήσης θα μπορούσε να υπάρχει συγκεκριμένη στρατηγική για το ποια θα είναι αυτά τα hashtags, πόσα hashtags πρέπει να μπουν σε μία δημοσίευση κλπ.

Story: Το περιεχόμενο, κείμενο, φωτογραφία ή video που δημοσιεύεται στα Social Media και παραμένει δημοσιευμένο για 24 ώρες.

Highlight Story: Η ιστορία, το περιεχόμενο δηλαδή που δημοσιεύεται στα Social Media και παραμένει δημοσιευμένο στο προφίλ του χρήστη για όσο διάστημα εκείνος επιθυμεί.

Analytics: τα στατιστικά δεδομένα από τα οποία μπορεί κανείς να αντλήσει πληροφορίες σχετικά με την ανάλυση διαφόρων στοιχείων όπως π.χ. της πορείας των page likes, των post likes, δημογραφικά και άλλα στοιχεία των ανθρώπων, που ακολουθούν μια σελίδα. Τα analytics μπορούν να προσφέρουν πολύπλευρη γνώση ξεκινώντας από μια πολύ απλή ανάλυση ή εμβαθύνοντας σε πιο εξειδικευμένα στοιχεία ανάλογα πάντα με το σκοπό χρήσης τους.

Και για να μη νιώθετε, ότι είστε οι μόνοι που δεν αντιλαμβάνονται πλήρως το τι ισχύει στον ψηφιακό κόσμο, ειδικά αν χρησιμοποιείται τα Digital και Social Media στην επιχείρησή σας, δείτε το παρακάτω χιουμοριστικό video από τα Ermis Awards 2013 και τότε ίσως νιώσετε καλύτερα…

 

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Συναίνεση στην Πολιτική Απορρήτου

Pin It on Pinterest