Business Coaching και Διαφήμιση, ποια η σύνδεση αυτών των δυο; Με μια πρώτη ανάγνωση, πιθανότατα αυτοί οι δύο τομείς να μοιάζουν στο μυαλό μας κάπως ασύνδετοι, παρότι και οι δύο λειτουργούν σε ένα πλαίσιο Business Environment. Η αλήθεια είναι ότι και στο δικό μου μυαλό κάπως έτσι φαίνονταν στην αρχή.

Προσωπικά, από το 2008 ασχολούμαι με τη Διαφήμιση και την Επικοινωνία. Το 2020 θέλησα να μάθω περισσότερα για το Business Coaching ξεκινώντας την εκπαίδευσή μου πάνω σε αυτό. Πλέον, έχοντας περάσει πάνω από 2 χρόνια συνεχούς εκπαίδευσης και πρακτικής, διαπίστωσα, ότι το Business Coaching μπορεί να προσφέρει σε κάποιον εξαιρετικά εργαλεία και τεχνικές, που κάλλιστα εφαρμόζονται στους τομείς της Διαφήμισης αλλά και γενικότερα της Επικοινωνίας.

Πως συνδυάζει κάποιος το Business Coaching με τη Διαφήμιση;

To Business Coaching μπορεί να συνδυαστεί με τη Διαφήμιση σε πολλά επίπεδα και με πολλούς τρόπους. Ας δούμε μερικούς από αυτούς:

1. Διερεύνηση αναγκών

Η διερεύνηση αναγκών του πελάτη αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά στάδια ενός project. Πολλές φορές συναντάμε πελάτες, που δεν ξέρουν τι ακριβώς θέλουν. Κατανοούν μεν ότι υπάρχει μια ανάγκη, αλλά η σκέψη τους είναι πολύ συγκεχυμένη. Εκφράζουν μεν μια επιθυμία τους αλλά ουσιαστικά υποβόσκει κάτι άλλο. Σε τέτοιες περιπτώσεις, οι δυναμικές ερωτήσεις του Business Coaching μπορούν να βοηθήσουν πάρα πολύ. Μέσω των ερωτήσεων ο πελάτης μπορεί να ξεκαθαρίσει τα πράγματα στο μυαλό του, εντοπίζοντας παράλληλα τις βασικές του ανάγκες.

2. Κατανόηση του Business Environment

Η συγκεκριμένη παράμετρος παίζει καθοριστικό ρόλο στην επιτυχημένη πορεία ενός διαφημιστικού project. Υπάρχουν περιπτώσεις πελατών, που αυτό που ζητάνε ξεφεύγει από τις πραγματικές δυνατότητες της εταιρείας τους. Μια επιτυχημένη διαφημιστική καμπάνια προϋποθέτει, ότι η ίδια η εταιρεία θα μπορεί να την υποστηρίξει σε μια συνολικότερη βάση. Όση δύναμη κι αν έχει ένα διαφημιστικό μήνυμα ή ένα δημιουργικό concept, δεν θα φέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα, αν υπάρχουν θέματα στα υπόλοιπα τμήματα μια εταιρείας (εμπορικό, logistics, client service κλπ). Μέσω των εργαλείων του Business Coaching ένας επαγγελματίας μπορεί να βοηθήσει τον πελάτη του με δύο τρόπους. Πρώτον, να αντιληφθεί την πραγματική κατάσταση της εταιρείας του και δεύτερον να αποφασίσει ο ίδιος το πώς θέλει να πορευτεί.

3. Brief

Η διαδικασία του briefing επηρεάζει εξ ολοκλήρου το αποτέλεσμα, αφού αυτό δίνει όλη την κατεύθυνση του project. Η οπτική του πελάτη και ιδιαίτερα η επίγνωσή του καθορίζουν το σωστό brief. Πιο συγκεκριμένα, η γενικότερη επικοινωνία μεταξύ πελάτη και διαφημιστή, το πώς θα εκφράσει ο πελάτης αυτό που θέλει, ακόμα οι λέξεις που θα χρησιμοποιήσει, παίζουν σημαντικό ρόλο. Τις περισσότερες φορές ο πελάτης εκφράζει αυτό που έχει στο μυαλό του χρησιμοποιώντας λέξεις με αόριστη έννοια. Προσωπικά, ειδικά στο κομμάτι του branding, έχω ακούσει λέξεις όπως π.χ. ζεστασιά, δυναμισμός, όμορφο, ήρεμο, ισορροπημένο και άλλες αντίστοιχες. Στο μυαλό τού κάθε ανθρώπου, αυτές οι έννοιες μπορεί να αποδίδονται με πολύ διαφορετικό τρόπο, αφού ο καθένας μας έχει τις δικές του προσλαμβάνουσες. Μέσα από τις δομημένες ερωτήσεις του Business Coaching μπορεί κάποιος να «σπάσει» την αόριστη έννοια σε πολύ πιο συγκεκριμένες περιγραφές, ώστε να καταλάβει πραγματικά τι έχει στο μυαλό του ο πελάτης.

4.Evaluation

Στο θέμα του evaluation, η λογική και οι κλίμακες του Business Coaching, μπορούν να βοηθήσουν πολύ στην αξιολόγηση ποιοτικών χαρακτηριστικών. Σαφέστατα, υπάρχουν πολλά σύγχρονα εργαλεία και πλατφόρμες, που αξιολογούν ποιοτικά χαρακτηριστικά. Σε περιπτώσεις όμως που ο πελάτης δεν μπορεί να ανταποκριθεί οικονομικά στη χρήση αυτών των εργαλείων, οι κλίμακες αξιολόγησης προσφέρουν μία πολύ καλή εικόνα μετρήσιμων αποτελεσμάτων. Ταυτόχρονα, οι κλίμακες λειτουργούν και ως ένα σταθερό σημείο αναφοράς του αρχικού request, που είχε ο πελάτης, ώστε να αποφεύγει κάποιος τον αποπροσανατολισμό.

Οφέλη συνδυασμού του Business Coaching με τη Διαφήμιση

Η εφαρμογή του Business Coaching στη Διαφήμιση, είναι κάτι αρκετά πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα. Οι περισσότεροι επαγγελματίες της διαφημιστικής αγοράς δεν έχουν ασχοληθεί ποτέ με το Business Coaching. Για την ακρίβεια δε ξέρουν καν τι είναι και πώς λειτουργεί. Η προσωπική μου εμπειρία μέχρι στιγμής, μου έχει δείξει, ότι αυτός ο συνδυασμός έχει πολλαπλά οφέλη.

Ο πελάτης λαμβάνει το αποτέλεσμα, που θέλει σε πολύ λιγότερο χρόνο αλλά και με καλύτερο κόστος. Το οικονομικό όφελος για τον πελάτη είναι ακόμα μεγαλύτερο όταν η κοστολόγηση ενός project εξαρτάται από το χρόνο, που δαπανάται σε αυτό. Ταυτόχρονα ο πελάτης αποκομίζει μια πολύ καλύτερη εμπειρία, αφού παίρνει άμεσα το αποτέλεσμα που θέλει, χωρίς ταλαιπωρία, βιώνοντας παράλληλα μια πολύ πιο δημιουργική και ευχάριστη διαδικασία. Τέλος, τόσο η συνολική ποιότητα της υπηρεσίας όσο και το ίδιο το αποτέλεσμα εξασφαλίζουν την ουσιαστική ικανοποίηση του πελάτη.

epixeiro-logo

Διαβάστε το άρθρο

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Συναίνεση στην Πολιτική Απορρήτου

Pin It on Pinterest